۶ سال پس از قتل فجیع دختری هشت‌ساله در شرق تهران، سرنوشت این پرونده به برگزاری مراسم قسامه گره خورد.

حالا در شرايطي كه مدارك محكمي عليه تنها متهم پرونده وجود ندارد اولياي دم بايد 50نفر از بستگان نسبي‌شان را در دادگاه حاضر كنند تا آنها سوگند ياد كنند كه اين متهم قاتل است. اين پرونده اواسط سال 90 با ربودن دختري هشت‌ساله به نام حديثه گشوده شد و چند روز بعد مأموران پليس جسد سوخته وي را در اطراف ميگون كشف كردند. در جريان تحقيقات كارآگاهان به جواني كه در همسايگي خانه پدري حديثه زندگي مي‌كرد، مظنون شدند.

هرچند او در مراسم تدفين و ترحيم دختر خردسال حضور داشت اما شواهد به‌دست آمده نشان مي‌داد او دختربچه را به قتل رسانده است. به اين ترتيب وي بازداشت شد اما دست داشتن در قتل را انكار مي‌كرد. با وجود اين او در شعبه71 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد با اين حال قضات دادگاه حكم به برائت وي دادند. اين رأي در شعبه32 ديوان‌عالي كشور نقض و دوباره به دادگاه فرستاده شد اما قضات شعبه دوم هم رأي بر بي‌گناهي متهم دادند. اما اين رأي نيز نقض و براي رسيدگي مجدد به شعبه همعرض فرستاده شد.

به گزارش همشهري، در سومين دور از رسيدگي به اين پرونده كه ديروز در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده و با حضور قاضي غفاري برگزار شد 2شاهد به جايگاه فراخوانده شدند اما هر دو گفتند نمي دانند كه متهم قاتل است يا نه. در ادامه متهم در دفاع از خودش گفت: من در قتل دختربچه نقشي ندارم و بي‌جهت 6 سال است كه گرفتار شده‌ام. اگر من قاتل بودم همان موقع فرار مي‌كردم. در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و اين پرونده را از مصاديق لوث تشخيص دادند. به اين ترتيب مقرر شد در جلسه بعدي مراسم قسامه برگزار شود. بنابر اين اولياي دم بايد 50 نفر از بستگان نسبي‌شان را در دادگاه حاضر كنند و آنها سوگند ياد كنند كه متهم مرتكب قتل شده است.

کد خبر 386677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha